Uusi blogi osoite!

Uusi blogi osoite!
Blogi on muuttanut!

maanantai 21. lokakuuta 2013

Vähän, mutta hyvin!

No niin, 


Viime viikolla olikin "vain" kolme treeniä. Kahvakuula, uinti ja juoksu. Tämä lähinnä siksi, kun alku viikon aikana maalasin portaikkoa, siinä on muuten yllättävän paljon seinää. Tiistaina oli sitten kahvakuulaseuran syyskokous johon osallistuin ja sunnuntain juoksua silmällä pitäen lepuuttelin perjantain ja lauantain. Tai no, lauantaina tuli tehtyä piha hommia. Pyörät ja grilli laitettiin talviteloille ja pulkat, stigat sekä sukset otettiin esille. 

Kahvakuula.


Todella hyvä treeni! Tehtiin piipTesti. Testi tehtiin Long Cycle liikkeellä. Testissä annettiin aikaa 90 sek toistojen suorittamiseen per käsi. Aloitustaso oli 6 toistoa 90 sek/per käsi. Eli kuusi toistoa piti tehdä tuon 90 sekunnin aikana. Seuraavaksi sitten tehtiin 7 toistoa tuossa samassa 90 sekunnin ajassa. Itse pääsin vielä tekemään 16 toistoa oikealla kädellä, ja just ja just ehdin seuraavaan 90 sekuntiin mukaan vasemmalla kädellä. Mutta vasemmalla kädellä sain vain 8 toistoa tehtyä. Tuo aika tosiaan kokoajan juoksee ja aina kun 90 sek tuli täyteen alkoi uus 90 sekunnin toisto sarja. Nuo toistot piti siis saada tehtyä ennen kuin on uuden sarjan aika. Okei, tosi huonosti selitetty, mutta rankkaa oli kuitenkin. Yhteensä toistoja mulla tuli oikealle kädelle 121 kpl ja vasemmalle 113 kpl. Niin ja kuulana mulla oli 16 kg kuula. Ehdin ennen itse treeniä lämmittelemään kans tosi hyvin. Olin sen verran aikaisessa. Tästä sykekäppyrää kahvakuula treenistä.

Uinti


Tein päätöksen kokeilla tuollaista pidempää yhtä jaksoista vetoa aamu-uinnilla. Ensin verryttelynä 150 m ja sitten lähdein vetämään pitkää vetoa 1500m putkeen. Tuntu hyvältä, ajasta ei ole mitään hajua paljon meni. Loppuun tein sitten vielä 150m loppu verryttelyn. 50m tästä potkutellen.

Juoksu


Osallistuin Vihtijärvenhölkkä tapahtumaan. Kaverini houkutteli mut sinne mukaan, hän lähti juoksemaan puolimaratonia ja sanoinkin heti, että se on mulle tällä hetkellä vähän liian pitkä matka, mutta joku n. 10km vois kiinnostaa. Otin sitten selvää mitä matkoja tuossa tapahtumassa oli tarjolla ja valitsin 12,6 km matkan. Mulle oikein sopiva sunnuntai hölkkä. Sitten paikan päällä oltiin hyvissä ajoin ja siinä vielä ihmisiä ilmottautu matkoille, suosituin matka taisi olla 6,3km juoksumatka. Silloin kun itse menin hakemaan osallistumisnumeron katselin vaan, että kovin on vähänlaisesti vielä osallistujia omassa sarjassa.
Itse jouksumatka oli todella miellyttävä. Tykkäsin todella paljon tuosta, että juostiin hiekkateillä ja oli mäkiäkin just sopivasti. Itse en ollut mitenkään erityisemmin valmistautunut tuota koitosta varten, olin unohtanut jopa juodakin ennen sitä juoksua niin aika oli just sellainen kuin odottelinkin. 1:15 

Kun sitten menin vielä kysymään omaa aikaa, että mikä se oli. Niin vastaus jonka sain "Ahaa, no niin, nyt voidaan sitten alottaa palkintojen jako" Olin siinä vähän aikaa suunnilleen kysymysmerkin näköinen ilmestys, kunnes siis selvisi, että olin kolmas! Olin edelleen ihmeissäni tästä. Joku sitten mulle kertoi, että teitä oli vaan kolme osallistujaa tuolle matkalle. Kärjelle hävisin sitten 32 minuuttia ja toiseksi tulleelle 30 minuuttia. Mutta ei haitannut yhtään! Jäi tosi hyvä fiilis tuosta kun sain pokaalin! Tästä sykekäppyrää ja karttakuvaa juoksusta.
Mun pytty!

2 kommenttia:

  1. Hieno pytty, onnea :) Sitte ei muuta ku pytty kainalossa baariin ;D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Joo, tosta tulikin sitten yksi treenaamisen paikka muuten lisää. Podium käytös. :) Olin ihan Urpåna kun ton hain, en osannut onnitella voittajaa, sanoin vaan "kiitos"

      Poista